ჩემი გაკვეთილები
სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი და გვარი:ნაიდა შამილოვა
პირადი ნომერი:12001064479
საგანი:ქართული როგორც მეორე ენა
სწავლის საფეხური:კლასი მე-5
მოსწავლეთა რაოდენობა;22
(სსსმ მოსწავლე არ არის).
სამოდელო გაკვეთილის ტიპი:ინტეგრირებული,ქაერთული,როგორც
მეორე ენა და ბუნება.
გაკვეთილის თემა:’’ზღვა და მისი ფერები’’
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები შეძლებენ დამოუკიდებულად
ტექსტის წაკითხვა,მოიძებენ ინფორმაციას,დასვამენ კითხვებს,გამოთქვამენ ვარაუდებს,დახასიათებენ
და იმსჯელებენ არგუმენტირებულად.
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ გეოგრაფიული ობიექტების აღწერა,რუკის მეშვეობით დასაბუთება.
ქ.მ.დაწყ(II)5
მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ საკუთარი შეფასება დამოკიდებულების
გამოხატვა და კონკრეტულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით დასკვნების გამოტანა.
<<ტექსტში
მოცემულ ინფორმააციას აკავშირებს პირად გამოცდილებასთან.
ქ.მ.დაწყ(II) 11.მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სიტუაციაში მეტყველებისთვის
აუცილებელი უნარ-ჩვევების გამოვლენა.
<<ტექსტის
წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაციებს.
ბუნ.(V)
.6. მოსწავლეს შეუძლია მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტებისა და მათი ნაწილების აღწერა.
<< დაიტანს
მნიშვნელოვან გეოგრაფიულ ობიექტებს კონკრეტულ რუკაზე.
ბუნ.(V)
.7.მოსწავლე შეუძლია ობიექტების მდებარეობისა და ურთიერთმიმართების განსაზღვრა რუკაზე.
<<გამოარჩევს
რუკაზე იმ გეოგრეფიულ ობიექტებს,(მაგალითად შავი ზღვა) რომლებიც უადვილებს საქართველოს
ადგილმდებარეობის განსაზღვრას.
გაკვეთილის მსვლელობა
|
გაკვეთილის ეტაპი
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
მოსწავლეთა ორგანიზება
|
რესურსი
|
დრო
|
|
1.
|
აქტივობის მიზანი:შეფასების სქემის
გაცნობა,ინფორმაციის მიწოდება,საგაკვეთილო პროცესისთვის მომზადება.
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
შეფასების სქემა
|
2 წთ
|
|
2.
|
აქტივობის მიზანი:წინარე ცოდნის
გააქტიურება:წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით ვსვამ შეკითხვებს,თუ რა იციან ზღვის
შესახებ ბუნების გაკვეთილიდან.ვქმნი ასოციაციურ დიაგრამას.
|
გონებრივი იერიში
|
მთელი კლასი
|
დაფა,ცარცი
|
3 წთ
|
|
3.
|
აქტივობის მიზანი:ინტერესის აღძვრა.ვაჩვენებ
რუკას,რაც უკვე ცნობილია მათთვის
ბუნების გაკვეთილიდან.მოსწავლეები
ვარაუდობენ,თუ რატომ ვაჩვენებ რუკას. ვუხსნი მათ,რომ ზღვები სხვადასხვა კონტინენტში
მდებარეობს.
|
ვარაუდების გამოთქმა
|
მთელი კლასი
|
რუკა
|
2 წთ
|
|
4.
|
აქტივობის მიზანი:ლექსიკის გამდიდრება
ტექსტის გაგების გაიოლების მიზნით,ახალი სიტყვების განმარტება.
|
ლექსიკის დამუშავება
|
მთელი კლასი
|
დაფა,ცარცი
|
5 წთ
|
|
4.
|
აქტივობის მიზანი:ინფორმაციის მიღება.ვკითხულობ
ტექსტს ხმამაღლა და შემდეგ მოსწავლეებმა უნდა წაიკითხონ გაგრძელებით.წაკითხვის შემდეგ
ვსვამ გაგებაზე ორიენტირებულ კითხვებს.
|
ინდივიდუალური კითხვა
|
ინდვიდუალური
|
სახელმძღვანელო
|
10 წთ
|
|
5.
|
აქტივობის მიზანი:წახალისება.ვაჩვენებ
თვალსაჩინოებებს,რომლებიც წარმოადგენს ზღვების სიდიდის მაჩვენებელ სურათებს.
|
საჩვენებელი კითხვის აქტივობა
|
მთელი კლასი
|
თვალსაჩინო
|
3 წთ
|
|
6.
|
აქტივობის მიზანი:დავალების შესრულება.ტექსტის
მიხედვით,მოსწავლეებმა უნდა შეასრულონ დავალებები ჯგუფებში:
1.’’წაიკითხე და ჩაწერე,კი ან არა’’
2.’’რომელი ზღვა იგულისხმება?’’
3.’’რომელი ზღვა სად მდებარეობს?’’
4.’’დაალაგეთ სიდიდის მიხედვით’’
|
დავალების შესრულება
|
მთელი კლასი
|
აქტივობის ბარათი
|
8 წთ
|
|
7.
|
აქტივობის მიზანი:მიღებული ინფორმაციის
გაზიარება.ვურიგებ აქტივობის ფურცლებს,რომლებზეც მითითებულია ზღვის სახელები,მოსწავლეებმა
უნდა დაწერონ ინფორმაცია ზღვების შესახებ,შემდეგ კი უნდა გააკეთონ პრეზენტაცია,აჩვენონ რუკაზე
რომელი ზღვა სად მდებარეობს.
|
პრეზენტაცია
|
ინდვიდუალური
|
აქტივობის ბარათი
|
9 წთ
|
|
8.
|
აქტივობის მიზანი:გაკვეთილის შეჯამება.მასწავლებელი
აძლევს კონსტრუქციულ უკუკავშირს,აჯამებს გაკვეთილს,აფასებს ბავშვებს.
|
შეჯამება
შეფასება
|
მთელი კლასი
|
|
2 წთ
|
|
9.
|
მასწავლებელი აძლევს საშინაო დავალებას:ინფორმაციის
მიღება სხვა ზღვების შესახებ
|
საშინაო დავალება
|
მთელი კლასი
|
|
1 წთ
|
სამოდელო გაკვეთილი
მასწავლებლის სახელი
და გვარი:ნაიდა შამილოვა
პირადი ნომერი:120010664479
საგანი:ქართული,როგორც
მეორე ენა
თემა:ინტერვიუ ჭიანჭველასთან
კლასი:IV
მოსწავლეთა რაოდენობა:21
(სსსმ არ არის)
გაკვეთილის ტიპი:ინტეგრირებული
ქართული, როგორც მეორე ენა,ბუნება
ქ.მ.დაწყ(I)1 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო
სტრატეგიების შერჩევითა და გამოყენებით მცირე ზომის მარტივი ტექსტების ძირითადი შინარსის
მოსმენა და გაგება.
<<ამოიცნობს
საქსაუბრო თემასა და კონტექსტს,კონკრეტულ დეტალებს(ვინ? რა? სად? როდის? როგორ? რატომ?)
ქ.მ.დაწყ(I)5მოსწავლემ უნდა შეძლოს მარტივი დიალოგებისა და სცენების
გათამაშება.
<<სწორად და
გარკვევით წარმოთქვამს სიტყვებსა და ფრაზებს.
ქ.მ.დაწყ(I)2 მოსწავლეებმა უნდა შეძლოს კითხვის
სტრატეგიებს შერჩევითა და გამოყენებით მცირე ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტის წაკითხვა
და ზოგადი შინარსის გაგება.
<<მარტივი საკითხავი
ამოცნების შესასრულებლად ტექსტში პოულობს კონკრეტულ ინფორმაციას.
ქ.მ.დაწყ(I)3მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სტრატეგიების გამოყენებით
ხმამაღლა(გამართული და გაწაფული)კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევის გამოვლენა.
<<თავისუფლად
კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტებს.
<<კითხულობს
შესაბამისი ინტონაციითა და პაუზების გამოყოფით
ქ.მ.დაწყ(I)9 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასწავლო საქმიანობის მართვის
საწყისი უნარ-ჩვევების გამოვლენა.
<<ახერხებს
ყურაღების კონცენტრირებას.
<<სვამს შეკითხვებს
და ითხოვს დახმარებას,როცა სიძნელეს აწყდება ან რაიმე არ ესმის
<<იცავს დროის
ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის სესრულებისას.
მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს ზოგიერთი ორგანიზმის
ნიშან-თვისებების ადაპტაციური მნიშვნელობა.
<<აკვირდება
და აღწერს ცხოველების ზოგიერთ გარეგნულ ნიშანს.
<<აღწერს ცხოველთა
ქცევას.
<<დახარისხოთ
ცხოველები და მწერები
ქართული,როგორც მეორე
ენა
მიზანი:მხატვრულ ტექსტზე
დაყრდნობით მოსწავლეები შეძლებენ ვარაუდების გამოთქმას.ახლად ნასწავლი სიტყვების ადეკვატურ
კონტექსტში გამოყენება შეძლებენ ხმამაღლა გამარტულად წაკითხვას,ახასიათებენ და შეადარებენ
პერსონაჟებს,იცავს ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევებს.
კავშირი ესგ-თან გაკვეთილის მიზანი:ბუნება
მოსწავლე შეძლებს
ზოგიერთი ორგანიზმის ნიშან-თვისებებს ამოცნობისა და დასახელებას.შეუძლია დაკვირდეს
და აღწეროს ცხოველების ზოგიერთი ნიშან-თვისებები.
|
|
აქტივობის მიზანი
|
გამოყენებული
მეთოდი
|
ორგანიზმების
ფორუმი
|
რესურსები
მიზანი
|
დრო
|
|
1
|
მიზნისა და შეფასების სქემის გაცნობა(თემა) ინფორმაციის
მიწოდება საგაკვეთილო პროცესისთვის მომზადება
|
ვერბალური ახსნა
|
ფორუმი
|
ფლიპჩარტი,
მიზნისა და შეფასების სქემა.მოსწავლეები ეცოდინებათ
რა
შედეგზე უნდა
გავიდნენ,რის მიხედვით
უნდა შეფასდებიან.
|
2 წთ
|
|
2
|
აქტივობის მიზანი: წინარე ცოდნის გააქტიურება და კლასიფიცირება.
მასწავლებელი აჩვენებს სურათს,სთხოვს დაასახელონ გადაანაწილონ
T სქემაში.
|
კლასიფიცირება
|
ფორუმი
|
ილუსტრაცია
T
სქემა
მიზანი:ილუსტრაციები
თვალსაჩინო ხდის,მოსწავლეთათვის უადვილებს აღქმას.
|
3წთ
|
|
3
|
აქტივობის მიზანი:ინტერესის აღძვრა შემოქმედებითი
უნარის გავარჯიშება.მასწავლებელი სვამს კითხვას თქვენი აზრით რატომ გავაკეთეთ წინა
დავალება.
|
ვარაუდების გამოთქმა
|
ფორუმი
|
|
2წთ
|
|
4
|
აქტივობის მიზანი:ლექსიკის გამდიდრების მიზნით ტექსტის
გაგების გაიოლება.
|
ლექსიკის დამუშავება
|
ფორუმი
|
ლექსიკონი
|
5წთ
|
|
5
|
აქტივობის მიზანი:სიტყვების გამოყენება მოსწავლეები
შეადგინენ წინადადებები ახალ ნასწავლი სიტყვების გამოყენებით.
|
სიტყვების კონტექსტში გამოყენება
|
ფორუმი
|
ლექსიკონი
|
5წთ
|
|
6
|
აქტივობის მიზანი: ტექსტის წაკითხვა გაწაფული კითხვის
უნარის შემოწმება
<მასწავლებელი კითხულობს ტექსტს
<მოსწავლეები კითხულობნენ ხმამაღლა ინდივიდუალურად,სვმას
გაგებაზე ორიენტირებულ კითხვებს
|
საჩვენებელი
კითხვა
ინდივიდუა
ლური
კითხვა
|
ფორუმი
ინდივიდუალ
ური
|
ტექსტი
|
7წთ
|
|
7.
|
აქტივობის მიზანი:სირრმისეული წვდომა
ახლად მიღებული ცოდნის გავარჯიშება
მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში,ასრულებენ დიფერენცირებულ
დავალებებს.
1.ყველა ჯგუფი ტექსტიდან ამოწერს ჯიანჯველას დამახასიათებელ
ინფორმაციას.
2.ჯგუფების ასრულებენ სხვადასხვა დავალებებს შესაძლებლობების
მიხედვით.
|
ტექსტის
გააზრება,
გავარჯიშება
|
ჯგუფური
|
აქტივობის ბარათი,
ტექსტი
მიზანი:ტექსტში სიღრმისეული წვდომის გადამოწმება.
|
12წთ
|
|
8
|
აქტივობის მიზანი:ლაპარაკის უნარის დაუფლება,ჭიანჭველას
შესახებ ინფორმაციის ცოდნის გადამოწმება.
აკეთებენ პრეზენტაციას,ახასიათებენ ჭიანჭველას.
|
რეფლექსია
|
ინდივიდუალ
ური
|
დავალების
ფურცელი
|
5წთ
|
|
9
|
აქტივობის მიზანი:გაკვეთილის შეჯამება,მოსწავლეთა
შეფასება
|
შეფასება
განმავითარებელი
|
ჯგუფური
|
შეფასების სქემა
|
2წთ
|
|
10
|
საშიანო დავალება:დაახატე და
აღწერე სპილო
|
|
|
|
2წთ
|
შეფასების
სქემა
შეფასება განმავითარებელი
|
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
|
1.მოსწავლეები შეძლებენ ტექსტის
გამარტულად წაკითხვას.
|
|
|
|
|
2.შეძლებენ სიტყვების კონტექსტში
გამოყენებას
|
|
|
|
|
3.შეძლებენ ზოგიერთი ორგანიზმის
ნიშან-თვისებების დასახელებას
|
|
|
|
|
4.იღებენ ინფორმაციას ჭიანჭველას
შესახებ.
|
|
|
|
Комментарии
Отправить комментарий