ჩემი გაკვეთილები


    
                                                              სამოდელო გაკვეთილის გეგმა

   მასწავლებლის სახელი და გვარი:ნაიდა შამილოვა

   პირადი ნომერი:12001064479

    საგანი:ქართული როგორც მეორე ენა

    სწავლის საფეხური:კლასი მე-5

   მოსწავლეთა რაოდენობა;22 (სსსმ მოსწავლე არ არის).

   სამოდელო გაკვეთილის ტიპი:ინტეგრირებული,ქაერთული,როგორც მეორე ენა და ბუნება.

  გაკვეთილის თემა:’’ზღვა და მისი ფერები’’

  გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები შეძლებენ დამოუკიდებულად ტექსტის წაკითხვა,მოიძებენ ინფორმაციას,დასვამენ კითხვებს,გამოთქვამენ ვარაუდებს,დახასიათებენ და იმსჯელებენ არგუმენტირებულად.

გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ გეოგრაფიული ობიექტების აღწერა,რუკის მეშვეობით დასაბუთება.

   ქ.მ.დაწყ(II)5 მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ საკუთარი შეფასება დამოკიდებულების გამოხატვა და კონკრეტულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით დასკვნების გამოტანა.

<<ტექსტში მოცემულ ინფორმააციას აკავშირებს პირად გამოცდილებასთან.

  ქ.მ.დაწყ(II) 11.მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სიტუაციაში მეტყველებისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევების გამოვლენა.

<<ტექსტის წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაციებს.

ბუნ.(V) .6. მოსწავლეს შეუძლია მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტებისა და მათი ნაწილების აღწერა.

<< დაიტანს მნიშვნელოვან გეოგრაფიულ ობიექტებს კონკრეტულ რუკაზე.

ბუნ.(V) .7.მოსწავლე შეუძლია ობიექტების მდებარეობისა და ურთიერთმიმართების განსაზღვრა რუკაზე.

<<გამოარჩევს რუკაზე იმ გეოგრეფიულ ობიექტებს,(მაგალითად შავი ზღვა) რომლებიც უადვილებს საქართველოს ადგილმდებარეობის განსაზღვრას.

                                                          



                                                          გაკვეთილის მსვლელობა



გაკვეთილის ეტაპი
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
მოსწავლეთა ორგანიზება
რესურსი
დრო
1.
აქტივობის მიზანი:შეფასების სქემის გაცნობა,ინფორმაციის მიწოდება,საგაკვეთილო პროცესისთვის მომზადება.

ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
შეფასების სქემა
2 წთ
2.
აქტივობის მიზანი:წინარე ცოდნის გააქტიურება:წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით ვსვამ შეკითხვებს,თუ რა იციან ზღვის შესახებ ბუნების გაკვეთილიდან.ვქმნი ასოციაციურ დიაგრამას.
გონებრივი იერიში
მთელი კლასი
დაფა,ცარცი
3 წთ
3.
აქტივობის მიზანი:ინტერესის აღძვრა.ვაჩვენებ რუკას,რაც უკვე ცნობილია მათთვის
ბუნების გაკვეთილიდან.მოსწავლეები ვარაუდობენ,თუ რატომ ვაჩვენებ რუკას. ვუხსნი მათ,რომ ზღვები სხვადასხვა კონტინენტში მდებარეობს.
ვარაუდების გამოთქმა
მთელი კლასი
რუკა
2 წთ
4.
აქტივობის მიზანი:ლექსიკის გამდიდრება ტექსტის გაგების გაიოლების მიზნით,ახალი სიტყვების განმარტება.

ლექსიკის დამუშავება
მთელი კლასი
დაფა,ცარცი



5 წთ
4.
აქტივობის მიზანი:ინფორმაციის მიღება.ვკითხულობ ტექსტს ხმამაღლა და შემდეგ მოსწავლეებმა უნდა წაიკითხონ გაგრძელებით.წაკითხვის შემდეგ ვსვამ გაგებაზე ორიენტირებულ კითხვებს.
ინდივიდუალური კითხვა
ინდვიდუალური
სახელმძღვანელო
10 წთ
5.
აქტივობის მიზანი:წახალისება.ვაჩვენებ თვალსაჩინოებებს,რომლებიც წარმოადგენს ზღვების სიდიდის მაჩვენებელ სურათებს.
საჩვენებელი კითხვის აქტივობა
მთელი კლასი
თვალსაჩინო
3 წთ
6.
აქტივობის მიზანი:დავალების შესრულება.ტექსტის მიხედვით,მოსწავლეებმა უნდა შეასრულონ დავალებები ჯგუფებში:
1.’’წაიკითხე და ჩაწერე,კი ან არა’’
2.’’რომელი ზღვა იგულისხმება?’’
3.’’რომელი ზღვა სად მდებარეობს?’’
4.’’დაალაგეთ სიდიდის მიხედვით’’

დავალების შესრულება
მთელი კლასი
აქტივობის ბარათი
8 წთ
7.
აქტივობის მიზანი:მიღებული ინფორმაციის გაზიარება.ვურიგებ აქტივობის ფურცლებს,რომლებზეც მითითებულია ზღვის სახელები,მოსწავლეებმა უნდა დაწერონ ინფორმაცია ზღვების შესახებ,შემდეგ  კი უნდა გააკეთონ პრეზენტაცია,აჩვენონ რუკაზე რომელი ზღვა სად მდებარეობს.

პრეზენტაცია
ინდვიდუალური
აქტივობის ბარათი
9 წთ
8.
აქტივობის მიზანი:გაკვეთილის შეჯამება.მასწავლებელი აძლევს კონსტრუქციულ უკუკავშირს,აჯამებს გაკვეთილს,აფასებს ბავშვებს.
შეჯამება
შეფასება
მთელი კლასი

2 წთ
9.
მასწავლებელი აძლევს საშინაო დავალებას:ინფორმაციის მიღება სხვა ზღვების შესახებ
საშინაო დავალება
მთელი კლასი

1 წთ




                                                     
 
                                                                  სამოდელო გაკვეთილი

მასწავლებლის სახელი და გვარი:ნაიდა შამილოვა

პირადი ნომერი:120010664479

საგანი:ქართული,როგორც მეორე ენა

თემა:ინტერვიუ ჭიანჭველასთან

კლასი:IV

მოსწავლეთა რაოდენობა:21 (სსსმ არ არის)

გაკვეთილის ტიპი:ინტეგრირებული ქართული, როგორც მეორე ენა,ბუნება

ქ.მ.დაწყ(I)1 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სტრატეგიების შერჩევითა და გამოყენებით მცირე ზომის მარტივი ტექსტების ძირითადი შინარსის მოსმენა და გაგება.

<<ამოიცნობს საქსაუბრო თემასა და კონტექსტს,კონკრეტულ დეტალებს(ვინ? რა? სად? როდის? როგორ? რატომ?)

ქ.მ.დაწყ(I)5მოსწავლემ უნდა შეძლოს მარტივი დიალოგებისა და სცენების გათამაშება.

<<სწორად და გარკვევით წარმოთქვამს სიტყვებსა და ფრაზებს.

ქ.მ.დაწყ(I)2 მოსწავლეებმა უნდა შეძლოს კითხვის სტრატეგიებს შერჩევითა და გამოყენებით მცირე ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტის წაკითხვა და ზოგადი შინარსის გაგება.

<<მარტივი საკითხავი ამოცნების შესასრულებლად ტექსტში პოულობს კონკრეტულ ინფორმაციას.

ქ.მ.დაწყ(I)3მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სტრატეგიების გამოყენებით ხმამაღლა(გამართული და გაწაფული)კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევის გამოვლენა.

<<თავისუფლად კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტებს.

<<კითხულობს შესაბამისი ინტონაციითა და პაუზების გამოყოფით

ქ.მ.დაწყ(I)9 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასწავლო საქმიანობის მართვის საწყისი უნარ-ჩვევების გამოვლენა.

<<ახერხებს ყურაღების კონცენტრირებას.

<<სვამს შეკითხვებს და ითხოვს დახმარებას,როცა სიძნელეს აწყდება ან რაიმე არ ესმის

<<იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის სესრულებისას.

   მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს ზოგიერთი ორგანიზმის ნიშან-თვისებების ადაპტაციური მნიშვნელობა.

<<აკვირდება და აღწერს ცხოველების ზოგიერთ გარეგნულ ნიშანს.

<<აღწერს ცხოველთა ქცევას.

<<დახარისხოთ ცხოველები და მწერები

ქართული,როგორც მეორე ენა

მიზანი:მხატვრულ ტექსტზე დაყრდნობით მოსწავლეები შეძლებენ ვარაუდების გამოთქმას.ახლად ნასწავლი სიტყვების ადეკვატურ კონტექსტში გამოყენება შეძლებენ ხმამაღლა გამარტულად წაკითხვას,ახასიათებენ და შეადარებენ პერსონაჟებს,იცავს ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევებს.

    კავშირი ესგ-თან გაკვეთილის მიზანი:ბუნება

მოსწავლე შეძლებს ზოგიერთი ორგანიზმის ნიშან-თვისებებს ამოცნობისა და დასახელებას.შეუძლია დაკვირდეს და აღწეროს ცხოველების ზოგიერთი ნიშან-თვისებები.


აქტივობის მიზანი
გამოყენებული
მეთოდი
ორგანიზმების
ფორუმი
რესურსები
მიზანი
დრო
1
მიზნისა და შეფასების სქემის გაცნობა(თემა) ინფორმაციის მიწოდება საგაკვეთილო პროცესისთვის მომზადება
ვერბალური ახსნა
ფორუმი
ფლიპჩარტი,
მიზნისა და შეფასების სქემა.მოსწავლეები ეცოდინებათ რა
შედეგზე უნდა
გავიდნენ,რის მიხედვით
 უნდა შეფასდებიან.
2 წთ
2
აქტივობის მიზანი: წინარე ცოდნის გააქტიურება და კლასიფიცირება.
მასწავლებელი აჩვენებს სურათს,სთხოვს დაასახელონ გადაანაწილონ T სქემაში.
კლასიფიცირება
ფორუმი
ილუსტრაცია
T სქემა
მიზანი:ილუსტრაციები
თვალსაჩინო ხდის,მოსწავლეთათვის უადვილებს აღქმას.
3წთ
3
აქტივობის მიზანი:ინტერესის აღძვრა შემოქმედებითი უნარის გავარჯიშება.მასწავლებელი სვამს კითხვას თქვენი აზრით რატომ გავაკეთეთ წინა დავალება.
ვარაუდების გამოთქმა
ფორუმი

2წთ
4
აქტივობის მიზანი:ლექსიკის გამდიდრების მიზნით ტექსტის გაგების გაიოლება.
ლექსიკის დამუშავება
ფორუმი
ლექსიკონი
5წთ
5
აქტივობის მიზანი:სიტყვების გამოყენება მოსწავლეები შეადგინენ წინადადებები ახალ ნასწავლი სიტყვების გამოყენებით.
სიტყვების კონტექსტში გამოყენება
ფორუმი
ლექსიკონი
5წთ
6
აქტივობის მიზანი: ტექსტის წაკითხვა გაწაფული კითხვის უნარის შემოწმება
<მასწავლებელი კითხულობს ტექსტს
<მოსწავლეები კითხულობნენ ხმამაღლა ინდივიდუალურად,სვმას გაგებაზე ორიენტირებულ კითხვებს
საჩვენებელი
კითხვა
ინდივიდუა
ლური
კითხვა
ფორუმი
ინდივიდუალ
ური
ტექსტი
7წთ
7.
აქტივობის მიზანი:სირრმისეული წვდომა
ახლად მიღებული ცოდნის გავარჯიშება
მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში,ასრულებენ დიფერენცირებულ დავალებებს.
1.ყველა ჯგუფი ტექსტიდან ამოწერს ჯიანჯველას დამახასიათებელ ინფორმაციას.
2.ჯგუფების ასრულებენ სხვადასხვა დავალებებს შესაძლებლობების მიხედვით.
ტექსტის
გააზრება,
გავარჯიშება
ჯგუფური
აქტივობის ბარათი,
ტექსტი
მიზანი:ტექსტში სიღრმისეული წვდომის გადამოწმება.
12წთ
8
აქტივობის მიზანი:ლაპარაკის უნარის დაუფლება,ჭიანჭველას შესახებ ინფორმაციის ცოდნის გადამოწმება.
აკეთებენ პრეზენტაციას,ახასიათებენ ჭიანჭველას.
რეფლექსია
ინდივიდუალ
ური
დავალების
ფურცელი
5წთ
9
აქტივობის მიზანი:გაკვეთილის შეჯამება,მოსწავლეთა შეფასება
შეფასება
განმავითარებელი
ჯგუფური
შეფასების სქემა
2წთ
10
საშიანო დავალება:დაახატე და
აღწერე სპილო



2წთ







                                              შეფასების სქემა

შეფასება განმავითარებელი

კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი
1.მოსწავლეები შეძლებენ ტექსტის გამარტულად წაკითხვას.



2.შეძლებენ სიტყვების კონტექსტში გამოყენებას



3.შეძლებენ ზოგიერთი ორგანიზმის ნიშან-თვისებების დასახელებას



4.იღებენ ინფორმაციას ჭიანჭველას შესახებ.





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

გამოკითხვა